Žiri i nagrade

Nagrade 23. MFMS-a:

Stručni žiri 23. Međunarodnog festivala malih scena Rijeka u sastavu:

  • Željka Turčinović, dramaturginja, Zagreb
  • Svetlana Bojković, dramska glumica, Beograd
  • Damir Orlić, dramski glumac, Rijeka

donio je slijedeće odluke o festivalskim nagradama:

  • Nagrada “Veljko Maričić” za najbolju predstavu u cjelini većinom glasova osvojila je predstava:
    GOGOLJEV SAN Kazališnog laboratorija Sfumato iz Sofije
    Kompilacija Gogoljevih tekstova djeluje kao hommage velikom piscu u kojoj ansambl u isto vrijeme kao kolektiv i kao pojedinac ima prostor za svoj vlastiti glumacki izraz. Zajednicka igra dovedena je do perfekcije koje se može usporedivati s glazbenim djelom zato predstava GOGOLJEV SAN u režiji Margarite Mladenove i Ivana Dobceva u produkciji Kazališnog laboratorija Sfumato iz Sofije, Bugarska zaslužuje nagradu Veljko Maricic za najbolju predstavu u cjelini.
  • Nagrada “Anđelko Štimac” za najbolju režiju jednoglasno je osvojio:
    Jernej Lorenzi za režiju predstave POLUDJELA LOKOMOTIVA u izvedbi Drame Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane
    Kako avanturu metafizickog nemira jurece lokomotive prikazati kao avangardnu scensku slikovnicu u kojoj temeljna ideja klavira kao stroja u punoj jurnjavi izvanredno funkcionira tijekom cijele predstave. Ta redateljska dosjetka kao i rad s glumcima koji je rezultirao izvanrednom timskom suigrom, kao i cijela predstava u kojoj su likovi stereotipi koje zastupaju glumci teanimalna jurnjava bez gradacije zasluga je JERNEJA LORENCIJA, redatelja predstave POLUDJELA LOKOMOTIVA u produkciji Slovenskog narodnog gledališca, Drama, Ljubljana koji jednoglasno dobiva Nagradu Andelko Štimac za najbolju režiju ovogodišnjeg Festivala. 
  • Nagrada “Veljko Maričić” za najbolju mušku ulogu ravnopravno dijele:
    Ozren Grabarić za ulogu u predstavama DNEVNIK JEDNOG LUĐAKA u produkciji Moving Music Theatra iz Bitolja te dr. Križovca u predstavi U AGONIJI Putujućeg kazališta i Scene Ribnjak iz Zagreba
    Rade Šerbedžija za ulogu Kreonta u predstavi ANTIGONA – 2000 GODINA KASNIJE u režiji Lenke Udovički i u produkciji Kazališta Ulysses i festivala MESS Sarajevo
    Pionirski glumacki rad na multimedijalnoj osnovi (pjesma, gluma, scenski pokret) donosi virtouznog izvodaca i umjetnika, glumca izraženog kazališnog senzibiliteta cije ludilo ekvilibrira izmedu rastrgane stvarnosti i ludila u njemu. Gogoljev antijunak u izvedbi OZRENA GRABARICA zaista je cudo.
    Za razliku od njega, Kreont poznat kao lik tiranina, u Antigoni Lenke Udovicki, ranjivi je junak koji nije imun na emocije, umoran od vlasti, poštivanja zakona i života u interpretaciji legendarnog RADE ŠERBEDŽIJE postaje antijunak u svom svijetu kao i Grabaric u svom. Naoko, potpuno razliciti,svjetove Kreonta i Ludaka povezuje najmanje jedan nazivnik, a to je kaos u kojem ljudski rod živi kroz stoljeca i milenije.
    Stoga, nagradu za najbolju mušku ulogu ravnopravno dijele OZREN GRABARIC i RADE ŠERBEDŽIJA, Grabaric u predstavama Dnevnik jednog ludaka redatelja Marjana Necaka i produkciji Moving Music Theatrea iz Makedonije, te za ulogu dr Križovca u predstavi U agoniji u produkciji Scene Ribnjak . Šerbedžija za ulogu Kreonta u predstavi Antigona – 2000 godina poslije u režiji Lenke Udovicki i produkciji Kazališta Ulysses, Zagreb i MESS –a, Sarajevo. 
  • Nagrada “Veljko Maričić” za najbolju žensku ulogu ra nopravno dijele:
    Nataša Ninković za ulogu u predstavi PRAH u režiji Veljka Mićunovića i u produkciji Narodnog pozorišta Beograd i Šabačkog pozorišta
    Nela Kocsis za ulogu Laure Lenbachove u predstavi U AGONIJI u režijiJerneja Lorenzija u produkciji Drame Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane
    U središtu svevremenske price o ljubavnom trokutu našla se Laura,koliko vehementna i ocajna u dijalogu s Lembachom toliko senzitivna i razocarana u odnosu s dr Križovcem, NELA KOCSIS gradi svoju ulogu slojevito vodena ženskim principom u kojem prevladava žudnja za ljubavi i potreba za muškarcem kao zaštitom. Sasvim drugacija je Žena NATAŠE NINKOVIC koju je život naveo da raskrsti s potrebom da bude zašticena. Njezina krhkost na prvi pogled je skrivena, ne vidimo je ali je osjecamo, a tim glumackim nijansama i slojevitošcu karaktera majstorski vlada ova glumica.
    Stoga, Nagradu Veljko Maricic za najbolju žensku ulogu ravnopravno dijele Nela Kocsis u predstavu U agoniji Miroslava Krleže i produkciji PUK – Putujuce kazalište i Scena Ribnjak i Nataša Ninkovic u predstavi Prah Gyorgyja Spiroa u režiji Veljka Micunovica i produkciji Narodnog pozorišta iz Beograda i Šabackog pozorišta iz Srbije. 
  • Nagrada “Veljko Maričić” za najboljeg mladog glumca/glumicu:
    Tina Vrbnjak za ulogu Eve u predstavi POLUDJELA LOKOMOTIVA u režiji Jerneja Lorenzija u produkciji Drame Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane
    U avangardistickoj slikovnici u koju je moguce svašta upisati, s tom ludistickom redateljskom koncepcijom hrabro i kreativno nosi se mlada glumica ne zaostajuci glumackom potentnošcu za svojim starijim i iskusnijim kolegama, a ona je TINA VRBNJAK u predstavi Poludjela lokomotiva autora Stanislawa Witkiewicza i redatelja Jerneja Lorencija u produkciji Slovenskog narodnog gledališca, Drama, Ljubljana koja dobiva Nagradu Veljko Maricic za najbolju mladu glumicu ovogodišnjeg Festivala. 
  • Nagrada “Veljko Maričić” za najbolju epizodnu ulogu osvojila je:
    Ksenija Marinković za uloge Yvonne Blum u predstavi BELLA FIGURA u režiji Borisa Liješevića te u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta iz Zagreba
    Samozatajna u svom bivanju na sceni, a opet snažno prisutna kao kontrapunkt svakom prizoru u predstavi, kreacija uloge Yvonne Blum pršti ironijom i samoironijom koja prekida ili zaustavlja radnju svojim glumackim eskapadama, a tu glumacku virtuoznost nosi kreacija KSENIJE MARINKOVIC u predstavi BELLA FIGURA Yasmine Reze u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta iz Zagreba u režiji Borisa Liješevica kojoj se dodjeljuje Nagrada Veljko Maricic za najbolju epizodnu ulogu Festivala. 
  • Nagrada “Veljko Maričić” za najbolji dramski tekst osvojio je:
    Igor Štiks za predstavu BRAŠNO U VENAMA Sarajevskog ratnog teatra i festivala Mess iz Sarajeva
    Drama povratka, susreta, suocavanja s istinom i krivnjom tematizira pomirenje kao dugotrajan proces za koji su potrebni vrijeme, zrelost i hrabrost. Katarzican u svom epilogu,etican u svojoj poruci; prvom dramskom tekstu IGORA ŠTIKSA Brašno u venama, dodjeljuje se nagrada za najbolji dramski tekst Festivala.
  • Nagrada “Dorian Sokolić” za najbolju scenografiju osvojila je:
    Ljubica Milanović za predstavu PRAH Narodnog pozorišta Beograd i Šabačkog pozorišta
    Krov s dva krovna prozora metafora je izlaska iz realisticnog prostora doma u kojem cuda, kao da nisu moguca. To je ujedno i metafora „skliskog terena“ na kojem treba odluciti o buducnosti velike promjene u životu jednog skromnog i siromašnog bracnog para. Ta scenografska dosjetka donijela je nagradu Dorian Sokolic za najbolju scenografiju LJUBICI MILANOVIC u predstavi Prah Narodnog pozorišta Beograd i Šabackog pozorišta Srbija na 23 festivalu malih scena. 
  • Nagrada “Veljko Maričić” za najbolju scensku glazbu osvojila je: Marjan Nećak za predstavu DNEVNIK JEDNOG LUĐAKA u produkciji Moving Music Theatra i Centra za kulturu iz Botolja
    Glazba kao tvorbeni element predstave u suigri s glumackim umijecem shizofrenog protagonista stvara neobicno ozracje stvarnosti u kojoj se svatko bori za svoju normalnost i paradoksalno, u toj borbi ispada lud, a ta kakofonija glume i glazbe rezultira specificnom monooperom koju potpisuje MARJAN NECAK, dobitnik Nagrade Veljko Maricic za najbolju scensku glazbu na 23. Festivalu malih scena u Rijeci. 
  • Nagrada publike “Dalibor Foretić” s prosječnom ocjenom 4,76 osvojila je predstava:
    VLAK NZvezdara teatra iz Beograda
  • Žiri Novog lista u sastavu:
    Miljenko Marin
    Svjetlana Hribar
    Ivana Kocijan
    nagradu Mediteran dodjeljuje:
    Ozren Grabarić za ulogu u predstavama DNEVNIK JEDNOG LUĐAKA u produkciji Moving Music Theatra iz Bitolja te dr. Križovca u predstavi U AGONIJI Putujućeg kazališta i Scene Ribnjak iz Zagreba